Denemarken, 20 juli

20 juli 2014 - Nivå, Denemarken

Bijtijds op en naar camping in Nivå. Blijkt echt een topcamping! Hele aardige mensen (echtpaar) en prima plek weer.

Twintig minuten lopen naar station, waar we hoorden dat we moesten overstappen om in Kopenhagen te komen ivm werkzaamheden. Bleek nog een flink stuk reizen, terwijl het over de weg maar 30 km is.

Rond de 28 graden en heet in de stad, maar gelukkig wat wind. Lekkere panini gegeten en daarna bier op terras met WiFi. Doorgelopen op Strøget (langste winkelstraat van Europa: 1,8 km) en afgeslagen naar Nyhavn met oude, kleurige huisjes en heerlijke terrasjes, waar we weer bier gedronken hebben (het kan niet op!) Bediening overal heel vriendelijk.

Via de kade en een brug een flink stuk gelopen naar Christiania, dat echt was, zoals ik me had voorgesteld. Terug naar Christiansborg (Borgen!) en vervolgens weer naar het station.

Zere voeten, warm en moe! Besloten om morgen lekker te gaan zwemmen!

Bij de bus bier en zoutjes, daarna in de keuken eten gemaakt en toen met koffie aan de picknicktafel op het internet (voor 24 uur gekocht).

1. Tim:
    21 juli 2014
    Leuke verhalen weer! Maar vond je Christiania niet één grote grap? Tot woensdag! X