Zweden/Denemarken, 19 juli

19 juli 2014 - Fredensborg, Denemarken

Het is niet te geloven, maar weer heet! De mensen hier kunnen het ook nauwelijks bevatten, zo ongewoon.

Rustig aan gedaan en om 10.15 uur op weg naar Helsingborg. Erg heet in de auto, de zon staat pal op de voorruit, dus tussenstop gemaakt in Markaryd. Boodschappen bij grote ICA (+sokken coor Leo, want die had maar 3 paar meegenomen en anders blijf ik wassen, want hij wil elke dag dichte schoenen aan!).

Boot van Helsingborg naar Helsingör van 14.15 uur en voor drieën in Denemarken, maar Leo had nog wel kans gezien om een flink bierpakket aan te schaffen.

Op weg naar Kopenhagen kwamen we een bord "Louisiana" (museum waar Tim geweest is) bij Humlebaek tegen, waar we vlakbij waren, top! Het museum is in een prachtig landhuis gevestigd met aan aantal aangebouwde vleugels met veel glas en een gigantische tuin met veel beelden en aan zee. We hebben een tijd afgesproken, zodat ik op mijn gemak kon kijken, want Leo jastte  er weer doorheen!

Daar vlakbij camping uitgezocht, want geen zin om weer op grote stadscamping terecht te komen. Simpele camping, gerund door ouder echtpaar, maar heerlijke ruime plaats in de schaduw.

Morgen naar camping verderop, waar we de trein naar Kopenhagen kunnen pakken.