Denemarken/Duitsland, 22 juli

22 juli 2014 - Bremen, Duitsland

Een van de voorportieren van de auto heeft de dus de hele nacht opengestaan! Handig!

Boel gepakt en om 8.30 op pad. Afgerekend bij de receptie. Praatje gemaakt over de fijne camping, onze reis en het mooie weer. Vervolgens wilde de bus niet meer starten, haha! Meteen kwam er een Zweed uit een van de huisjes met een startkabel (nog helemaal in de verpakking), maar hij wist niet waar de accu in zijn auto zich bevond, haha!

Waarschijnlijk is de accu leeggeraakt door het openstaan van het portier. De eigenaar van de camping, aan wie ik even daarvoor had verteld dat het een oude, maar prima bus was, kwam met een quickstarter en na een paar pogingen kregen ze hem aan de praat. Hij vroeg heel verlegen of hij een foto van de bus mocht maken. Een Nederlander (er staan er meerdere op deze camping) maakte ook nog foto's met de eigenaar bij de bus. Hij was helemaal gelukkig! Om 9.15 uur op weg.

Voor 11.00 uur bij de boot, maar vertrokken pas om 12.00. Aan boord broodje gegeten en koffie gedronken. Om 13.00 in Duitsland, doorgereden naar Bremen. Bij tankstation met Tim gebeld. Bloody hot in de auto!

Even voorbij Bremen een camping met een groot zwemmeer. De goedkoopste tot nu toe: € 18,50. Topplek naast het sanitair in de schaduw. Op het terras van het restaurant een borrel, bier, vis met aardappels en sla en daarna flinke sorbet naar binnen gewerkt. Vervolgens konden we niet pinnen! Leo lopend (want hij had natuurlijk gedronken) naar pinautomaat 2 km verderop...

Even met Maria gebeld. Nina en Maria komen morgen na zumba rond 19.30 uur naar de kade. Kunnen we met z'n allen eten, gezellig!

Morgen via Groningen en afsluitdijk terug, is rustiger en voor ons onbekend.