Zweden/Finland, dag 3 t/m 6

5 juli 2014 - Uusikaupunki, Finland

Zo, eindelijk weer een camping met WiFi, dus een nieuw verslag.

Dinsdag, na 3 dagen met veel pijn linksonder aan mijn ribbenkast, besloten een huisarts te raadplegen, want zitten in de auto was echt pijnlijk! Na info op de camping terechtgekomen op de ER in het universiteitsziekenhuis in Lund. Daar een full body check ondergaan (temperatuur, bloeddruk, bloedonderzoek, ECG en röntgen). Gelukkig was alles in orde en gaf de arts aan dat het waarschijnlijk een gekneusde spier was. Hij schreef 2 soorten pijnstillers voor. Pffff, zeer opgelucht, ik heb nooit iets en maakte me wat zorgen.

Toen op zoek naar lenzen, die ik wat onbezonnen had weggegooid in de veronderstelling dat ik nog een paar had meegenomen, niet dus... Lenzen mogen in Zweden niet zomaar worden verstrekt, dus het bleek nog een hele toer, maar het is gelukt!

Al met al een fijn dagje "Yvon"....

Doorgereden naar camping in Fjälkinge. Regenbuien onderweg. Lekker rustige plek weer aan mooi meer met lange steiger in het water.

Woensdag naar Valdemarsvik. Onderweg flinke regen/hagelbuien!  Eten gekookt in campingkeuken. We zijn de enigen!

Donderdag naar Kappelskär voor de overtocht naar Finland. Konden nog niet boeken, vrijdagochtend om 7.30 kunnen we kijken of we meekunnen.

Vrijdag op tijd bij de boot, we moesten wachten tot alle gereserveerde plekken waren gearriveerd en afwachten of er plaats over was en dat was er gelukkig, boot was lang niet vol! Yeah!

Prima boottocht met 2 maaltijden en gratis koffie, thee, water. Perfect dus. De zon scheen, dus paar keer lekker aan dek gezeten.

Om 19.00 aankomst in Naantali, waar we doorreden naar Turku om daar een camping te scoren. Helaas, we hoorden dat alle campings in Turku en omgeving vol waren vanwege een rockfestival (rare gasten, die Finnen!).

Doorgereden naar Uusikaupunki, waar Leo sowieso naar het Saabmuseum wil en daar prima camping met WiFi!

Lekker geslapen en naar Uusikaupunki gelopen, waar we bier hebben gedronken en boodschappen gedaan voor de bbq. De TV hut gaat hier om 22.00 al dicht, dus we gaan vanavond weer lopen naar de stad en daar in een pub kijken met beamer (hebben we even gecheckt).

Morgen naar het Saabmuseum en dan door naar Pori en Vaasa.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maria:
    6 juli 2014
    Leuke foto's! Wat een top ding! Die camper, ziet er echt mega chill uit! En die boot lijkt me hartstikke leuk! Fijn dat jullie nu lekker in Finland zijn. Is er een sauna op de camping? Dikke kus vanuit feestvierend Nederland!! Whoop whoop!! Xxxx