Zweden, 16 juli

16 juli 2014 - Stockholm, Zweden

Opgestaan met zon en droog vertrokken. Onderweg wisselend weer.

Rond 12.00 Gamla Uppsala bezocht: de 3 grafheuvels uit de 5e eeuw van de 3 koningen uit Beowulf en de oude kerk met begraafplaats.

Verder naar Uppsala: gezellig centrum met water en veel leuke terrasjes. De grootste kathedraal van Scandinavië bezocht en lekker rondgelopen. Boodschappen bij ICA en doorgereden naar Stockholm.

Rond 16.00 op Ängby camping waar we 18 (?) jaar geleden met z'n vijven stonden. Nog herkenbaar! Hij was helemaal vol en dus weer op een tijdelijke (parkeerplaats) plek, waar nog meer mensen stonden. Was gedraaid en WiFi met veel moeite ingesteld (op 1 apparaat tegelijk). Pas om 16.30 broodjes gegeten.

Morgen Stockholm in!

1. Maria:
    16 juli 2014
    Yes Stockholm!! Shoptijd!! Gaan jullie nog een museumpje pakken? Is dit trouwens niet sie camping waar we stonden town we met z'n vieren op vakantie waren? 11 jaar geleden? Leuk hoor!! Ik hoop dat jullie een lekker zonnetje hebben morgen! Hier ook heel mooi weer! Morgen nog ff werken en dan naar Belgie. Voor tims nichtje (uit china) hebben we zo'n grote bellenblaas gekocht die papa vroeger had! Dat vonden wij toen ook magisch! Leuk op het grote grasveld. Jullie gaan je laatste weekje in! Gaat snel zeg! Maar het voelt voor jullie vast als heeeel lang! Fijn dat het zo'n heerlijke vakantie is! Dikke kus! Xxx
  2. Yvonne:
    16 juli 2014
    Ja, dat zou ook kunnen. Weet me alleen nog goed te herinneren dat er midden in de nacht van die idioten aankwamen, ik geloof Italianen, met koplampen aan en teringherrie!
    Pakken ook een museum morgen. Nationaal museum is gesloten wegens verbouwing, dus het wordt ws het Museum of Modern Art, moet ook een prachtig gebouw zijn.
    Verder een aantal bezienswaardigheden uitgezocht, maar eerst even naar & other stories! Morgen ook hier 26 graden.
    Leuk dat je die bellenblaas hebt gekocht, wordt vast een succes! Heel veel plezier vast! XXX
  3. Maria:
    17 juli 2014
    Jaa dat weet ik ook nog! Geen oog dicht gedaan! Leuk dat jullie naar t moderne museum gaan! Moet erg mooi zijn! Veel plezier morgen in die fijne stad! Xxxxxx (en yay other stories! Ga je geweldig vinden!)