Zweden, 17 juli

17 juli 2014 - Stockholm, Zweden

Gisteren aardige mensen ontmoet. Man van 70 die al 23 jaar in Zweden komt (ook met kerst) en Zweeds spreekt en zijn vriendin (vrouw is overleden). Vonden onze bus zo leuk. Huren zelf stuga's en logeren bij vrienden. Hij woont in Landsmeer, haha.

Met de metro naar Stockholm. Duurde een uur omdat een stuk metro afgesloten was ivm werkzaamheden, dus eerst metro, toen bus en toen weer metro.

Schitterend weer overigens! Eerst naar & Other Stories (leuk) en daarna heerlijk geluncht met een biertje op leuk terras. Vervolgens naar Gamla Stan (Royal Palace en leuke straatjes). Hop on-Hop off boot genomen die langs het Vasa museum kwam en op Skeppsholmen het Museum of Modern Art bezocht. Gebouw is erg mooi, maar verder niet spectaculair. Prachtig uitzicht over het water.

Terug met de boot en nog wat gewinkeld en biertje gedronken op lekker terras met loungebanken. Vanuit de metro bij "Astrids" beland en daar heerlijk vis gegeten! Rond 20.00 uur terug op de camping.

Maria gebeld, die morgen naar Theux vertrekt voor het familieweekend. Ze boft ook met het mooie weer daar. Van haar hoorden we het vreselijke nieuws van het neergehaalde vliegtuig van Malaysian Airways!